رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد:
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد گفت: سوغات زیارت در مشهد مورد غفلت واقع شده و این حجم زائر نیاز به سوغات مختص به شهر خود را دارند.
کد خبر: ۵۸۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 05 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ احمد نوروزی اظهار کرد: متاسفانه موضوع سوغات زائران آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته  و سوغات متبرک  مشهد محصول کشور چین است. انواع مهر و تسبیح از این کشور می‌آیند و ما نتوانسته‌ایم متناسب با شهر امام رضا(ع)، شهر فردوسی و دیگر ویژگی های خاص اینجا، سوغات آن را طراحی کنیم و در شهر امام رضا(ع) یک نماد و سوغات طراحی نکرده‌ایم.


وی افزود: هم‌اکنون تنها در مناسبت های مذهبی و سنتی همچون شهادت امام رضا(ع) و تعطیلات نوروزی شاهد حضور پررنگ زائران در مشهد هستیم و اگر بتوانیم مناسبت های دیگری را تعریف و رویدادهایی را ترسیم کنیم، می توان شاهد حضور مستمر زائران در شهر و ایجاد فرصت هایی برای کسب درآمد باشیم. برای مثال، بزرگداشت روز فردوسی می تواند در این رویداد جای گیرد و ما شاهد حضور زائران برای نمایش های شاهنامه خوانی و برنامه های فرهنگی این چنینی باشیم.


عضو شورای شهر پنجم با تأکید بر شفاف‌سازی گفت: فرصت های اقتصادی باید به گونه‌ای معرفی شوند که امکان تعریف پروژه‌های اقتصادی برای همگان فراهم باشد و به بیانی دیگر، پروژه‌ها نباید به دست عده‌ای خاص بیفتد و فرصت های بزرگ تنها برای آنها فراهم شود. بلکه باید زمینه برای حضور افراد در شرایطی مشابه به وجود آید. گاهی در برخی از حوزه‌ها، آن قدر سرمایه‌گذاری صورت گرفته که ورود سرمایه جدید ممکن است آن را از توجیه اقتصادی خارج کند و به همین سبب این سیاست‌ها باید در حوزه‌هایی بازدارنده و در بخش هایی نیز تشویقی باشد.


وی تاکید کرد: متاسفانه روند سرمایه‌گذاری ‌در شهرداری، زمان زیادی را از افراد می‌گیرد و کسی که به دنبال اشتغالزایی برای مردمان این شهر است، نباید وقتش را در این پیچ و خم‌ها از دست بدهد.


نوروزی با بیان اینکه چابکسازی قوانین از یک سو باید به فرهنگسازی منجر شود، گفت: فرهنگی که اقشار را برای پذیرش سرمایه‌گذار آماده کرده است و آنها را با سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه شهری همراستا سازد. اگر سرمایه‌گذاران در یک شهری مورد پذیرش مردم قرار نگیرند، با فرار سرمایه‌گذار و از دست رفتن فرصت های اشتغالزایی رو به‌رو خواهیم شد که به ضرر شهروندان و توسعه شهری خواهد بود.


وی در خصوص مشکل بیکاری ابراز کرد: هنوز صحبت از وام‌های خوداشتغالی به میان می‌آید و این در حالی است که خوداشتغالی، کمتر درآمد پایداری را ایجاد کرده است. آنچه که سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است که در واقع، برای اقشار آسیب پذیر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار